26 augusti 2017

Ett bildsvep över Formex 2017


YLVA SKARPS MONTER 
Ett litet bildsvep över vad man kunde hitta hos utställarna på Formex och på det som ni snart kanske hittar ute i butik blir det i kvällens inlägg.  Men Formexmässan  består ju av tre gigantiska utställningshallar så det blir  bara en bråkdel jag visar.

NORDALS MONTER 

Reflektionen jag själv gjort efter att tillbringat två heldagar på mässan  är att den blå färgen såg jag inte så mycket av utan istället var det färgerna som jag såg mycket av på möbelmässan i februari-  brända toner i gult, orange, terrakotta och smutsiga aprikos toner och så grönt i olika dämpade nyanser som fanns överallt på både på inredningsdetaljer och väggar "Vitt, Ljust och fräscht  "känns verkligen som vi lämnat  nu om man ska utgå från det vi fått se under de senaste  mässorna. 
Däremot är det mycket ljusa träslag  och sammet, sammet och åter sammet ( t o m julgranskulorna är i sammet i år )  och att duka festbordet med linneduk och linneservetter ser det ut som vi ska fortsätta att göra. På mässorna som går av stapeln nu  i augusti ser man alltid mycket  textilier och det finns ju hur mycket kuddar, pläddar , vackra dukar och sängkläder som helst att välja på  inför  kommande höstmys. 

Vad det gäller keramik  och glas måste jag säga att mycket av design och mönster  påminner mig om det som jag själv växt upp med på 70-talet . Ja ni får ta en titt på bilderna och se vad ni tycker .

NORDALS MONTER
NORDALS MONTER 

HOUSE DOCTORS MONTER 
HOUSE DOCTORS MONTER


HOUSE DOCTORS MONTER 
WIKHOLMS MONTER 

OLSEN JENSENS MONTER 
AFFARI OF SWEDENS MONTER 
BLOOMINGVILLES MONTER 
BLOOMINGVILLES MONTER 


BLOOMINGVILLEs MONTER 

TINE. K .HOMES MONTER 

TINE. K . HOMES .MONTER 



TINE. K .HOMES MONTER 


JIMSCH MONTER 
VILLAGE- BYONS MONTER 

BROSTE COPENHAGENS MONTER 
ERNST FORMS MONTER 
ERNST FORMS MONTER 
BUNGALOWS MONSTER 

.....
Pernilla

Foto : Pernilla.N / PIAZZAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar